پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی

دسته بندي : کارآفرینی » صنعتی
پروژه کارآفريني طرح کسب و کار سنگ فروشي در 23 صفحه ورد قابل ويرايش


سنگ فروشي

مشخصات تهيه كننده طرح :

نام و نام خانوادگي: سطح و رشته تحصيلي: كارداني مربي كودك

كد ملي: شغل فني: محصل

تاريخ و محل تولد: 10/12/1366 نيشابور تجربه و تخصص: معلم پيش از دبستان





خلاصه اجرايي (مديريتي):

اگر منظور از مديريت اجرايي جلب مشتري باشد مي توان با ارائه اجناس با قيمت كمتر، بيشتر مشتري جلب نمود و اگر منظور طريقه ي مديريت در داخل كارگاه باشد مي توان با مشورت با شاگردان و ديگران كه مرتبط با شغل مي باشند در مديريت داخلي موفق تر بوده و اجناسي كه از لحاظ رنگ و كيفيت بالاتر باشند با معرفي آن به مشتريان آنها را در خريد راهنمايي نمود چون برخي از مشتريان فقط به ارزاني و برخي به رنگ آن توجه دارند و از كيفيت اجناس هيچ گونه اطلاع ندارند. همه ي شرايط موجود ذكر شده را مي توان جمع بندي نمود و با يك تصميم خوب در مديريت كارگاه موفق بود.

بخش اوليه (نماي ذهني):

بيان آرمان هاي كسب و كار:

هدف ايجاد اشتغال و كسب درآمد و شغلي است كه نسبت به مشاغل آزاد ديگر در بين جامعه از مشاغل پردرآمد و ايجاد فردي بزرگ و با توان از لحاظ مالي در اذهان مردم جامعه مي باشد.

بيان ماموريت كسب و كار:

در اين كسب و كار مأموريت بيشتر نمودن اجناس و تنوع اجناس با توجه به سلايق و علايق مردم جامعه مي باشد.

توصيف كسب و كار

معرفي كسب و كار

شغلي است كه در بين افراد اجتماع نسبت از مشاغل آبرومند به شمار مي آيد.

معرفي محصول يا خدمت

تنوع محصولات زياد مي باشد و نوع سنگي كه در شهرهاي كشور پراكنده است نسبت به سرمايه ها و مكان مي توان آورد بيشتر اين سنگهايي كه در نيشابور مورد استفاده قرار مي گيرد ني ريز، كلاته قدم، گناباد، گرانيت كه انواع مختلف دارد- سميرم- علي گودرز- ارباب- بجستان- تربت- *** و...

تحليل صنعت

شغلي است كه نسبت به بازارهاي تقاضا در سطح شهر مي توان كسب و درآمد خوبي نمود و ايجاد اشتغال بوجود آورد.

نقاط ضعف اساسي

1- نداشتن بازاري مناسب براي خريد اجناس

2- تفاوت قيمت ها در طول سال و نداشتن درجه بندي مشخص

3- نداشتن پشتيباني و حمايت دولت

4- چون شغلي است كه نسبت به كالا جايگزين دارد معمولاً در پاره اي مواقع از ركود بازار هزينه هايي محتمل مي شويد.




برنامه بازار و بازاريابي

توصيف بازار (شامل بخش بندي بازار، بازار هدف، جايگاه محصول و...)

در فصل هاي مختلف مي توان از بازار نهايت استفاده را نمود مثال در فصل تابستان اوج تقاضا و در فصل زمستان كمترين فروش را و بيشترين عرضه از جانب كارخانه هاي سنگبري را مي توان داشت كه نسبت به فصول مي توان با كم و زياد كردن قيمت نهايت استفاده را نمود.




تحليل رقبا (تعداد رقبا، رقباي بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)

رقبا در سطح شهرستان حدوداً 30 نفر داراي انبار و حدوداً 15 نفر بدون انبار كه غالباً سنگكار مي باشند وجود دارد كه آنهايي كه داراي انبار مي باشند از رقباي بالقوه و توان رقابتي بالايي برخوردار مي باشند و موانع ورود و خروج در بعضي از زمانها در شهرهاي توليد سنگ وسيله حمل و نقل كمبود بوده و همين باعث از دست دادن مشتري به علت نرسيدن جنس مي شود.

استراتژي بازاريابي

1- استراتژي محصول

چون محصولي است كه تنوع زياد دارد محصولي در شهرستان كه بيشترين استفاده را و سلايق و علايق را برآورده مي كند مي توان تهيه نمود تا فروش زيادي داشت.

2- استراتژي قيمت

هرچه سرمايه بيشتري داشته باشي و خريدهاي كلي و بجا داشته باشي مي توان محصولي با قيمت كمتر و كيفيت بالاتر تهيه نمود و در اختيار مشتري قرار داد.

3- استراتژي مكان

اگر از لحاظ شهرداري مشكلي بوجود نيايد مي توان مكان هايي كه از لحاظ توسعه شهر به آن قسمت ها مي باشد تهيه نموده و اجناس خود را عرضه نماييم.

4- استراتژي توزيع

توزيع با قيمت مناسب و بارگيري و تخليه مناسب مي تواند نظر مشتريان ديگر را بيشتر جلب نمايد.


5- استراتژي جذب مشتري

كيفيت بالاي اجناس و قيمت پايين آنها مي تواند مشتري بيشتري جذب نمايد.

برنامه عملياتي (توليد)

توصيف محصولات و خدمات (از بعد فني)

شغلي است كه هرچه دستگاه هاي پيشرفته تر و مجهزتري داشته باشي از لحاظ رضايت مندي مشتري و سرعت كار موفق تر مي باشي.

توصيف فرآيندهاي توليد يا ارائه خدمات (مزاياي رقابتي فرآيند و پرسنل توليدي)

رقابتي بدون اجناس باعث مي شود كه اجناس با قيمت پايين تر و كيفيت بالاتر تهيه شوند.
دسته بندی: کارآفرینی » صنعتی

تعداد مشاهده: 2488 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:44 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: