بررسی دانشگاه از نظر فرهنگی و اجتماعی تحقیق بررسی دانشگاه از نظر فرهنگی و اجتماعی مقاله بررسی دانش

دسته بندي : کتاب » گوناگون
شرایط اقلیمی و آب و هوای متنوع در ایران و وجود مواهب فراوان طبیعی در پهنة گستردة كشور و نیز میراثهای عظیم تاریخی و تمدن چندین هزار ساله و آثار گرانبهای فرهنگی، هنری، معماری، صنایع دستی، اماكن زیارتی و متبركه و آداب و سنن و گروه های مختلف قومی و جاذبه های مختلف زیبای طبیعی و وجود چشمه های معدنی شفابخش و نیز روحیه میهمان دوستی و میهمان نوازی ایرانیان همگی از عواملی هستند كه اگر به درستی به جهانیان معرفی شوند، می توانند ایران را به یكی از قطبهای بزرگ جهانگردی تبدیل نمایند. اما علیرغم وجود این همه مواهب و با وجود آنكه از لحاظ جاذبه های توریستی كشورمان جزء ده كشور اول توریستی جهان قلمداد می گردد اما با كمال تأسف ملاحظه می گردد از مجموع 560 میلیون نفر جهانگردی كه در سال 1995 از كشورهای جهان بازدید كرده اند بنابر قول مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 74 تنها بین 420 تا 450 هزار جهانگرد از ایران بازدید كرده اند. اگر این رقم علیرغم افزایش نسبیش با سال 1373 با ارقام جهانی توریست مقایسه گردد ملاحظه می گردد كه سهم بسیار ناچیزی از توریستهای جهانی به كشور ایران مسافرت نموده اند. تعداد توریستهایی كه در سال 1373 از ایران بازدید كردند 360658 نفر بوده اند درآمد حاصل از توریسم در ایران در سال 1374 مبلغی در حدود 250 میلیون دلار بوده است كه این رقم نسبت به درآمد متجاوز از چهارصد میلیاردی آن سال رقم بسیار ناچیزی را تشكیل می داده است. یعنی 1600 بار كمتر از سهم جهانی حاصل از توریسم صنعت جهانگردی كه در حال حاضر مقام سوم جهانی را به خود اختصاص داده است، و بعد از سال 2000 مقام اول صنایع جهانی را به خود اختصاص خواهد داد، متاسفانه در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا ننموده است. درآمد توریستی، ارزی است كه با پای خود وارد كشور می گردد و متأسفانه كشورمان از این منبع عظیم ارزی تا حدود زیادی بی بهره مانده است. صنعت توریسم علاوه بر جنبه های درآمد و اشتغال زایی فواید فراوان دیگری را در بر دارد كه از آن جمله می تواند تبلیغات غیر واقعی را خنثی نماید. توریست ها علاوه بر اینكه می توانند به رونق اقتصادی كشورمان كمك نمایند می توانند واقعیتهای موجود در كشور را به رأی العین ملاحظه نموده و تبلیغات نادرست را كم رنگ تر نموده و در خارج از ایران به عنوان مدافعین این مرز و بوم به تبلیغ بپردازند. توریست به كشور می آید تا ارزهای به همراه آورده را خرج نماید و از طرف دیگر چیزهایی را فراگیرد كه برای آموختن آن به مردم دیگر ممالك مبالغ هنگفتی بایستی هزینه گردد و این در حالیست كه تاثیر نقل مستقیم شخصی كه نكات مثبتی را در یك كشور دیده به مراتب بیشتر از تبلیغات خارجی یك كشور می باشد.
دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 1868 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:85 کیلوبایت

 قیمت: 69,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: